Til DNT.no forside
Turbussen tirsdag 15.11. Tur fra Oppegård kirke til Breivoll Gård

Turtips fra Breivoll Gård

Med Breivoll Gård som utgangspunkt kan du gå en rekke fine dagsturer i området - velg mellom barnevennlige turer langs kysten eller mer krevende topptur rundt.

Publisert: 19. september 2023
DNTs tilbud

Alle veier fører til Breivoll

Det er fullført et større turprosjekt rundt Breivoll hvor resultatet er en rekke flotte turer, både til fots og på sykkel.

Området er et flott utgangspunkt for turer, hele året. Langs fjorden er det kyststi og gjennom skolen og Fålemarka er det mange merkede turstier. Mulig å gå til Svartskog, og videre til Hvervenbukta. Vi har også en spennende kultursti på 3 km som går delvis gjennom gammel eventyrskog og delvis langs sjøen. På vandringen vil du oppleve naturfenomener og menneskeskapte spor mange tusen år tilbake i tid.

Sjekk kartet og start gjerne turen der du bor, for eksempel i Ås sentrum, Nordby eller Ski. Fra Ås sentrum er det bare 10 km til Breivoll, og 9 km fra Ski stasjon. Se flere turforslag på ut.no. Vi kan også tilby guidet tur for grupper som ønsker det.

Sjekk UT.no
Turtips i turkart (PDF)
Kart over Breivoll friområde (PDF)

Turmuligheter i området

Fra Ingerstrand til Breivoll Gård

Rundtur fra Breivoll Gård

Godt tilrettlagt tur fra Breivoll Gård

Fottur fra Oppegård stasjon til Breivoll Gård

Nesoddtangen til Breivoll Gård

Rundtur fra Oppegård Kirke til Breivoll Gård

Rundturer med kajakk fra Breivoll Gård:

Turkart over området rundt Breivoll Gård.
Del artikkel:
Del på e-post

Bli frivillig
Bli medlem
Nydelige Trollfjordhytta ligger på grensen mellom Vesterålen og Lofoten. Turen opp til hytta går fra Austpollen innerst i Trollfjorden.
Bli medlem
Om gårdskafeen på Breivoll Gård
Breivoll Gård
Om gårdskafeen på Breivoll Gård
Overnatting på Breivoll Gård
Breivoll gård. Låven er snart klar for åpning 22. mai 2022.
Overnatting på Breivoll Gård